هزینه ویلاسازی در شمال چگونه محاسبه می‌شود؟ | مجله آسن

نغمه

1403-07-07 09:20:12

category image: هزینه ویلاسازی در شمال چگونه محاسبه می‌شود؟ | مجله آسن

افراد زیادی به ویلاسازی در شمال علاقه دارند اما از هزینه‌های آن مطلع نیستند، به خصوص که بخش شمالی کشور ما یکی از محبوب‌ترین مقصدهای سفر است و اغلب افراد نیز ترجیح می‌دهند در زمان سفر در ویلای شخصی خود سکونت داشته باشند. اما سوال مهم اینجاست که هزینه ویلاسازی در شمال چقدر می‌شود؟ چه عواملی بر این هزینه موثرند؟ هزینه‌های پنهان ویلاسازی را چطور محاسبه می‌کنند؟ برای پاسخ به تمامی این سوالات را می‌توانید در ادامه این مطلب مطالعه نمایید.

عوامل موثر بر هزینه ساخت ویلا در شمال

عوامل گوناگونی روی قیمت ویلاسازی در شمال موثرند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- قیمت زمین ویلا

اولین و مهم‌ترین عامل موثر برهزینه ساخت ویلا، مربوط به قیمت زمین می‌شود. برای ساخت ویلا در شمال ابتدا باید زمین آن را خریداری کنید، که البته قیمت زمین در مناطق مختلف شمال متفاوت ‌است. به عنوان مثال زمین‌های مستقل و خارج از بافت شهری که در محیط‌های جنگلی قرار گرفته‌اند قیمت مناسب‌تری دارند و خرید آن‌ها می‌تواند به کاهش هزینه‌های ویلاسازی هم کمک کند.

با وجود اینکه قیمت زمین در چندسال گذشته، افزایش بی رویه ایی داشته، با این حال هنوز هم بسیاری از افراد به دنبال ویلاسازی در شمال هستند.

2- دستمزد نیروی انسانی

از پارامتر‌های موثر دیگر در هزینه‌های ویلاسازی می‌توان به دستمزد نیروی انسانی اشاره کرد. بسته به اینکه نیروی انسانی هرپروژه چه دستمزدی از کارفرما دریافت کند، هزینه ساخت ویلا تغییر می‌کند. دستمزد نیروی انسانی در مناطق و شهرهای مختلف شمال با یکدیگر متفاوت است و آمار دقیقی برای آن وجود ندارد.

3- دریافت مجوز ساخت

شاید جالب باشد برایتان که بدانید ویلاسازی در شمال کشور مانند ساخت و ساز ساختمان در همه مناطق به مجوز نیاز دارد و مجوز موردنظر نیز تنها با پرداخت هزینه‌ کافی صادر می‌شود. البته مقدار این هزینه در شهرها و روستاهای مختلف شمال متفاوت است.

البته گاهی هم مجوز زمین از قبل دریافته شده و نیازی به دریافت مجدد آن نیست؛ که افراد می‌توانند با خرید این نوع زمین‌ها بخشی از هزینه‌های خود را کاهش دهند.

4- دکوراسیون داخلی

هرچند که دیزاین داخلی ویلا ضروری نیست، اما اغلب افراد ترجیح می‌دهند از همان ابتدا محیط داخلی یا خارجی ویلای خود را متناسب با سلایق و علایق شخصی‌شان دیزاین کنند. حال هرچه قیمت این دکوراسیون بیشتر باشد، هزینه ساخت ویلا نیز افزایش می‌یابد. به همین خاطر است که به اغلب افراد توصیه می‌شود برای کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز خود به دنبال سبک‌های طراحی ارزان‌تر بروند.

5-نوع تاسیسات ویلا

نوع تاسیساتی که در یک ویلا به کار می‌رود نیز برقیمت نهایی آن تاثیر می‌گذارد. درحال حاضر اغلب افراد به دنبال ویلایی با سیستم تمام اتوماتیک هستندکه البته این سیستم‌ها قیمت بسیار بالایی دارند و هزینه‌های ساخت ویلا را هم چندبرابر می‌کنند.

6- ارزش و کیفیت مصالح

از دیگر عوامل موثر بر هزینه ساخت ویلا باید به ارزش و کیفیت مصالح اشاره کرد. به عنوان مثال میلگرد که یکی از مصالح اصلی در ساختمان‌سازی است در هر کارخانه با قیمتی متفاوت تولید و عرضه می شود، به طوری که خرید میلگرد از کارخانه های مختلف و کیفیت های متفاوت روی قیمت تمام شده ویلا تاثیر مستقیمی دارد. اینجاست که انتخاب نوع میلگرد سیاست مهمی برای خریداران مصالح فولادی و سازندگان است. 

 

برای اطلاع از به روزترین قیمت میلگرد هیربد با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

7- تعداد طبقات ویلا

تعداد طبقات ویلا یکی از فاکتورهای موثر بر قیمت آن است. اغلب، ویلاهای امروزی را به صورت دوبلکس می‌سازند، حال اگر فرد قصد ساخت ویلای تریبلکس داشته باشد، باید ارتفاع سقف‌ها را بیشتر کند و جزئیات ویلا را هم تغییر دهد. این فعالیت‌ها خود به تنهایی می‌توانند هزینه ساخت ویلا را چندین‌برابر کنند.

در این بخش سعی کردیم عوامل موثربر هزینه ساخت ویلاهای شمال را نام ببریم، اما لازم است بدانید این هزینه‌ها برای ویلاهای مختلف تفاوت دارند؛ زیرا سلیقه اشخاص در دیزاین، انتخاب مصالح و امکانات ویلاها یکسان نیست.

هزینه‌های پنهان ویلاسازی در شمال

در قسمت قبل تمامی عوامل موثر برهزینه ویلاسازی در شمال را ذکر کردیم، اما درکنار این عوامل، پارامترهای پنهان دیگری هم وجود دارد که به صورت غیرمستقیم برهزینه‌ها تاثیر می‌گذارند. این عوامل پنهان عبارت‌اند از:

  • دستمزد پیمانکار

پیمانکاری که قرار است ویلای شمال را بسازد، دستمزدی بیشتر از سایر نیروهای انسانی دریافت می‌کند؛ زیرا پیمانکاران دستمزد بالاتری از کارگران ساختمانی دارند.

 اصولا پیمانکاران هزینه‌های خود را به صورت متراژی یا درصدی از کل ساختمان حساب می‌کنند. در مقاله مراحل ساختمان سازی 0 تا 100 دستورالعمل پروژه مطرح شده است.

  • نقشه‌کشی ویلا

از دیگر هزینه‌های پنهان ویلاسازی می‌توان به بهای نقشه‌کشی اشاره کرد. البته همه افراد برای نقشه‌کشی ساختمان خود از افراد متخصص کمک نمی‌گیرند با این حال نقشه‌ای که توسط مهندس اجرا شده باشد، قیمت بالایی دارد.

  • بیمه

صاحب ویلا موظف است نیروی انسانی که برای ساخت ویلا به کار گرفته را بیمه کند. هزینه بیمه کارگرهاب ساختمانی کاملا اجباری است و جزو هزینه‌های پنهان‌ این نوع پروژه‌ها محسوب می‌شود.

  • اجرت استخر

از دیگر عوامل موثر پنهان بر هزینه ویلاسازی می‌توان به اجرت احداث استخر اشاره کرد.

هزینه ساخت ویلا چطور محاسبه می‌شود؟

در حال حاضر هزینه ساخت ویلاها را براساس دو روش درصدی و مترمربعی معین می‌کنند.

1- روش درصدی

این روش مختص زمان‌هایی است که کشور ثبات اقتصادی ندارد و قیمت مصالح و سایر موارد نیز روزبه‌روز بیشتر می‌شود. در این روش کارفرما یا همان صاحب ویلا کل هزینه‌های ساخت را به پیمانکار می‌دهد و در انتهای پروژه با توجه به هزینه‌های فاکتورشده توسط پیمانکار 10 تا 20 درصد از هزینه کل ویلا را به عنوان حق‌الزحمه پرداخت می‌کند.

2- روش مترمربعی

روش دیگر محاسبه هزینه‌های ساخت ویلا، براساس هرمترمربع از آن ویلا است. البته این روش در ایران کاربرد زیادی ندارد، زیرا قیمت مصالح و تجهیزات ویلاسازی دائما در حال تغییر است و در چنین شرایطی پرداخت هزینه‌ها براساس مترمربع مقرون‌به‌صرفه نیست.

 

جمع بندی

در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر هزینه ویلاسازی در شمال پرداختیم، سپس در ادامه نحوه محاسبه این هزینه‌ها را نیز به شما عزیزان آموزش دادیم. محتوای این مقاله می‌تواند چشم‌اندازی درست از ویلاسازی و بودجه موردنظر برای این کار را به شما عزیزان بدهد.

همانطور که پیش از این نیز ذکر کردیم مصالح ساختمانی و کیفیت آن‌ها بر قیمت ویلا موثرند. حال اگر بتوانید مصالح موردنظر مانند میلگرد را از شرکت‌های معتبر و در عین حال خوش‌قیمتی چون آسن خریداری کنید، هزینه‌های کلی ساختمان کاهش می‌یابد. شرکت بازرگانی آسن یکی از معتبرتربن تامین‌های کننده‌های میلگرد در ایران است که محصولات خود را به سراسر کشور ارسال می‌کند. قیمت میلگرد بصورت روزانه در کانال تلگرام آسن قرار می‌گیرد تا مشتریان از آخرین تغییرات قیمت مقاطع فلزی مطلع شوند. شما می‌توانید برای برقراری ارتباط با کارشناسان فروش، علاوه‌برکانال تلگرام با شماره تلفن 88885720-021 تماس بگیرید.

 

  

 

سوالات متداول

 

1-    قیمت ویلاها چطور محاسبه می‌کنند؟

قیمت ویلاهای شمال بر دو اساس مترمربع یا درصدی محاسبه می‌شود.

2-    مهم‌ترین عوامل موثر برهزینه نهایی ویلا کدامند؟

عواملی چون قیمت زمین، هزینه مجوز، ارزش و کیفیت مصالح، بیمه کارگران، نقشه کشی و غیره همگی برهزینه‌های نهایی ویلاسازی تاثیر می‌گذارند.

3-    منظور از هزینه‌های پنهان ویلاسازی چیست؟

بعضی هزینه‌های ویلاسازی مانند بیمه کارگران در ابتدا کار به چشم نمی‌آیند و اغلب نیز کارفرما برای آن برنامه‌ریزی درستی ندارد، این موارد را جزو هزینه‌های پنهان ویلاسازی معرفی می‌کنند.

 

آخرین خبرها

تفاوت خاموت با سنجاقی چیست؟ | مجله آسن

1403-07-11 23:00:39

11 روش ساده و کاربردی برای کاهش هزینه ساخت و ساز

1403-07-09 11:05:49

هزینه ویلاسازی در شمال چگونه محاسبه می‌شود؟ | مجله آسن

1403-07-07 11:00:58

نکات مهم بتن ریزی در هوای گرم | طبق قوانین مبحث نهم

1403-07-04 11:00:57

نحوه خاموت گذاری ستون در فونداسیون چگونه است؟ | اندازه خاموت در ستون

1403-07-02 11:11:31

قیمت هر سایز میلگرد در بازار چگونه بدست می‌آید؟

1403-06-28 11:38:07

تیرچه پاشنه بتنی چیست و چه کاربردی در ساختمان دارد؟

1403-06-26 11:00:53

نقش آرماتور در ساختمان چیست؟ آشنایی با انواع آرماتوربندی در ساختمان

1403-06-24 11:00:31

بهترین روش‌های مقاوم سازی ساختمان در برابر آتش سوزی

1403-06-21 11:04:14

سازه فلزی و کاهش هزینه ساخت ‌و ساز | مجله آسن

1403-06-17 11:01:02

معرفی بهترین رنگ برای فلزات + مشخصات انواع رنگ فلز |مجله آسن

1403-06-14 11:01:39

افزایش قیمت دلار و دردسرهای افزایش قیمت میلگرد و مصالح

1403-06-13 11:01:55

نحوه اجرای ستون بتنی در ساختمان چگونه است؟ | مجله آسن

1403-06-10 00:00:13

اسکلت فلزی بهتر است یا بتنی؟ | مجله آسن

1403-06-07 11:01:27

مشخصات فنی میلگرد از لحاظ مکانیکی و شیمیایی کدامند؟

1403-06-05 23:01:17